Soms weet je niet meer goed wat je nog kan doen om ‘nog’ meer klanten aan te trekken. Wat kan je nog meer doen dan al hetgeen je reeds al geprobeerd hebt.

Klanten aanwerven door cold-calling (koude prospectie), naar netwerkevents te gaan of wachten op een goede doorverwijzing.

Allemaal methoden die werken, maar die soms te traag gaan en die veel energie en tijd nemen.

 

Maar heb je weleens gedacht aan een traditionele ‘partnership’? Of anders gezegd een samenwerkingsakkoord maken met iemand die dezelfde doelgroep heeft als jou, maar waarbij er geen concurrentie is op het vlak van producten of de diensten die jij verkoopt?

 

Eigenlijk een fantastisch systeem die tot mijn verbazing niet iedereen gebruikt.

 

Ik ken zelfs ondernemers die uitsluitend via dit systeem werken en die een heel goede omzet draaien. Dus waarom niet proberen om het gedeeltelijk of volledig te integreren in jouw business model?

 

Hoe werkt dit systeem nu concreet?

1. Je zoekt die businessen waarbij ze dezelfde doelgroep hebben als jou.

2. Je neemt contact op en stelt hen voor een samenwerkingsovereenkomst te sluiten.

3. Je vraagt hen om met hun doelgroep/klanten minstens één keer te communiceren (via één of meerdere mails, via een event of via een ander communicatiekanaal)

4. Waarbij zij jou en jouw business promoten

5. Waarbij zij geïnteresseerde klanten doorsturen (rechtstreeks of via een parnterlink)

6. Zij een commissie krijgen bij elke klant die bij jou tekent/koopt.

Deze commissie kan verschillende vormen aannemen, maar vaak neemt deze de vorm aan van een percentage (tss.10%-20%) van het totale bedrag. Eén ding is hierbij wel belangrijk. Deze commissie moet belangrijk genoeg zijn om motiverend genoeg te zijn. Dit garandeerd investering, motivatie en continuïteit.

 

Hierbij krijg ik vaak de vraag van klanten die mij zeggen dat ze iemand gevonden hebben die bereid is dit te doen zonder uitbetaling. Ok, misschien. Maar één ding is zeker, na verloop van tijd zal deze persoon deze promotie niet systematisch en continu doen. Mensen zitten nu  eenmaal zo in elkaar. En vanuit een ander perspectief bekeken, waarom iemand niet belonen voor zijn inspanningen?

Concreet: het is een systeem dat zéér krachtig is en zéker werkt. Dus waarom het niet toepassen?

 

Is jouw doelgroep bijvoorbeeld ondernemers of jij kent héél veel ondernemers en je voelt je geïnspireerd om BUSINESS BOOST EVENT partner te worden? Jouw visibiliteit vergroten en een royale vergoeding hiervoor te krijgen? Neem contact op via deze link: Business Boost Event Partner

 

Tot volgende week!

Karina Urbina